Flora vs. Marijke - Reisverslag uit Ajstrup Strand, Denemarken van Marijke Meijer - WaarBenJij.nu Flora vs. Marijke - Reisverslag uit Ajstrup Strand, Denemarken van Marijke Meijer - WaarBenJij.nu

Flora vs. Marijke

Door: marijkee

Blijf op de hoogte en volg Marijke

29 Juli 2010 | Denemarken, Ajstrup Strand

Elke ochtend wordt er een act opgevoerd door Flora en Tipy. Dan zou je denken dat ik ’s middags wanneer ik mijn ‘normale’ werk outfit aan heb gewoon weer Marijke ben.

No way. Een dag loopt als volgt:

’s Ochtends wordt er gevraagd:
Of ik een pruik op heb? Flora: ‘Pruik welnee, dat is echt mijn echte haar! Echt waar! Wat is eigenlijk je lievelingsdier?’

Wat mijn echte naam is? Flora: ‘Dat vind ik wel een beetje een gekke vraag, hoor! Ik heet gewoon Flora!’

Waar ik eigenlijk woon? Flora: ‘Ehm, hier ergens verderop. Vind je het leuk op de camping?’

In de middag (heet ik volgens de kinderen nog steeds Flora) wordt er vaak gevraagd waarom ik mijn pruik niet op heb en of Tipy ook aanwezig is, want ze hebben hem toch echt zien staan in de winkel.
Marijke: ´Pruik? Tipy? Flora en Tipy zijn er alleen in de morgen, hoor!´
Kids: ‘Ooh, hoe heet Tipy dan in het echt?’

En tijdens de minidisco lijkt mijn stem toch wel verdacht veel op die van Flora. Wat een toeval. En toch krijgt Flora ondanks de twijfels van de kinderen handen vol tekeningen, lolly’s en steentjes. Zo kreeg ik dinsdag een zelfgemaakte ketting van een meisje, of ik die aan Flora wilde geven. Ze zou de volgende dag naar Legoland gaan en dus ’s ochtends niet kunnen knutselen. Vandaag kreeg Flora van twee kinderen een bloempot met bloemen helemaal gemaakt van ballonen! Dat had de moeder speciaal voor Flora gemaakt! En de vorige week kreeg Flora een boek van tekeningen over Flora zelf!

En ook buiten het werk om is mijn naam niet gebruikelijk. Van mijn Litouwse collega’s heb ik een nieuwe naam gekregen: Mahaike. Dat vinden ze mooier klinken en makkelijker te onthouden.

Nee hoor, Marijke bestaat geloof ik niet in Denemarken. Sommige kennen haar wel gelukkig, maar blijkbaar is (de naam) Flora leuker.

  • 31 Juli 2010 - 10:11

    Aron Vuurpijl:

    Hee!!

    super vet z'n verslag !!
    ik ben best jaloers op je werk vakantie !!
    het zou wel hartstikke leuk zijn daar !
    met al de love die je krijgt van de kinderen en het lijkt me zo moeilijk om in z'n rol te blijven alleen om het geloof te bevorderen van de kinderen die daar rond lopen.
    het moeilijkste lijkt mij nog dat je je mond niet voor bij praat en je je verstaan baar maken.
    maar als ik dat terug lees heb jij daar weinig moeite mee.

    super vet !!!

    groetjesss:D

  • 01 Augustus 2010 - 10:58

    Christel:

    het klinkt echt super leuk daar!! wanneer kwam je ook al weer terug??

    kuskus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Ajstrup Strand

Animatie in Denemarken

Recente Reisverslagen:

30 Augustus 2010

Hoogtepunten en minder momenten.

26 Augustus 2010

Laatste loodjes..

18 Augustus 2010

Waterpark

15 Augustus 2010

LEGOLAND.

11 Augustus 2010

Update!
Marijke

Caravan!

Actief sinds 22 Juni 2010
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 17373

Voorgaande reizen:

02 Juli 2010 - 01 September 2010

Animatie in Denemarken

Landen bezocht: